søndag 11. mars 2012

Vognposer til to tvillinggutter

Disse ble egentlig bestilt som høstposer, men det skjedde så mye før jul at det rant bort i sanda. Hun ønsket fortsatt posene - er jo supre vårposer også - så nå har jeg endelig fått de ferdig. Det tok tid og var mye kjefting og smelling pga kranglete fleece og at jeg måtte bruke den vanlige (gamle og kranglete) symaskina siden jeg så og si ikke kunne bruke overlocken pga glidelås rundt nesten hele kanten.

Har laga fleeceposer til mine egne twins (der kun guttens er ferdig, mens jenta sin er halvferdig ;)) og det var disse hun hadde sett og derfor ønsket samme til sine gutter. Jeg fikk lov å lage en liten vri på de da. Det er jo superkjedelig å sy HELT like ting. Så lenge hun fikk ugler var hun fornøyd :)  Det er samme uglestoff som mine har fått (skal legge ut bilde når jenta sin en gang blir ferdig).

Disse kommer jeg dessverre ikke til å ta i mot bestillinger på da det er noe herk å sy og jeg syns ikke jeg får det pent nok. Men en voksivariant med glidelås i stedet for snøring kan jeg sy :) Legger ut bilder av dette også senere.

Håper mottaker blir fornøyd! Jeg syns i hvert fall de ble utrolig fine med den mørkeblå babycorden utenpå. De vil holde seg pene også kontra fleecen som jo blir nuppete med en gang.  Inni er det tykk fleece og uglestoffet er bommull (fra Jysk).

Det er en kanal helt øverst (ses kun øverst til høyre) for snøring samt en skjult kanal tvers over så man kan snurpe sammen om det trengs.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar