torsdag 16. august 2012

Vinterluer

Har sett denne typen lue og tilsvarende i flere blogger samt i boka Made by Me og syns de er superkule! Har i en liten evighet gått med tanker om å lage luer med spiss(er) på så nå måtte jeg bare teste :)

Første varianten laga jeg bare i fleece siden det ikke er så dyrt. Den ble forsåvidt grei, men en anelse trang under haka og jeg vil ha den enda mer ned i nakken bak og ikke fullt så langt frem langs kinna. Samt ville ha litt bredere fliker under haka.


 

Gambla på den neste jeg tegna, så kjørte på med den fine ulla ytterst og fortsatt fleece inni. Pynta med en liten blomst laget av grå og lilla ull + en knapp :)

Her ble spissen litt vel lang og flikene under haka litt for lange. Løste det ved å sette i en ekstra knapp bare, men må ta spissen fra forrige tegning for den var jeg mer fornøyd med. Bredden på flikene ble fine syns jeg. Må bare lage de litt kortere.

Skal sy en stikning langs kanten for ellers krøller fleecen seg. Syns det ble kult at fleecen syns - som en ekstra kant nederst. på lua. Så det kommer jeg til å beholde.

Noen småjusteringer til så kan jeg ta i mot bestillinger på denne lua også :)

Skal lage noen andre varianter også. Det er i hvert fall planen ;)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar